قالب وبلاگ
سایت تخصصی فیلمسازی
آموزش حرفه ای فیلم سازی, تصویر برداری, عکاسی  
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت تخصصی فیلم سازی و آدرس filmmaker.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

هر عکاسی در موقعیت خارج از استودیو.با چالش ها ی خاصی مانند توجه به جزئیات مربوط به سو‍‍ژه مورد نظر.پوزسوژه.نورپردازی و ترکیب بندی روبروست .شاید یکی از بزرگترین اشتباهات عکاسان غیر حرفه ای در محیط باز.عدم توجه کافی به صحنه پس زمینه عکس پرتره است .عکاسانی که به اندازه کافی به جزئیات موجود در کادر عکس شان دقت نمی کنند .نتیجه کارشان عکس های خواهد بود که تمرکز کافی بر روی سوژه وجود ندارد.هیچ عروس یا فارغ التحصیل دانشکده ای بابت عکس پول نمی دهد که در آن یک شاخه درخت پشت سرش چسبیده باشد.چنین المان های مزاحمی .تمرکز روی سوژه اصلی را به هم می زنند وبه کیفیت کار عکاس لطمه زیادی وارد میکنند .برای یک عکس پرتره که به خوبی پوز داده شده وخیلی زیبا نورپردازی شده چیزی دردناک تر از آن نیست که تنها بخاطر عدم توجه به ترکیب بندی پس زمینه بدرد نخور شود.

پوز و نورپردازی هر دو نقش مهمی در ایجاد یک پرترهپویا بازی می کنند.اما ترکیب بندی پس زمینه یک عامل فراموش شده است که باید برای آن به همان زمان وتفکر به خرج داد .در این مورد چند نکته هست که باید هنگام گرفتن یک عکس پرتره عالی مد نظر قرار دهید:

۱-کادر را با سوژه خود پر کنید.

سوژه عکس پرتره انسان .بنابراین از زوم کردن نزدیک روی سوژه نترسید .به یاد داشته باشید که زوم کردن تنها به معنی گرفتن عکس چهره نیست .بلکه میتوانید خیلی بسته عکس بگیرید .عکس سوژه را در حالی که روی یک چارپایه نشسته یا به یک درخت تکیه داده به صورت بسته نگیرید .

۲- چشمها را در یک سوم بالای کادر قرار دهید.

این روش طبیعی ترین ترکیب بندی یک پرتره در کادر است .سعی کنید از این قانون طبیعت کنید.مگراینکه بخواهید تعمدا بحران را در عکس خود نشان دهید .یک استثنای دیگر این قاعده هنگامی است که سوژه به صورت تماما قد در انتهای یک سوم کادر عکس واقع شده باشد .

۳-از کادر بندی برای جلب توجه به سوژه استفاده کنید .

به جای حذف محیط پیرامون سوژه از کادر از آن استفاده کنید .درها. منحنی ها ی سقف .پنجره ها و.. راحل های خلاقانه ای است که امکان ایجاد حداکثر تمرکز بروی سوژه و ایجاد بیشترین جذابیت را در عکس فراهم می کنند .

۴- بافت ایجاد کنید .

باز هم تاکید می کنم .اگر نمی توتنید یک پس زمینه مزاحم را حذف کنید .سعی کنید از آن بهره ببرید.با دور کردن سوژه از پس زمینه و عکاسی در حالت اولویت دیافراگم (f4/.)می توانید عمق میدان کوتاهی ایجاد کرده تا پس زمینه را مات کرده و یک بافت هنرمندان ایجاد کنید .با این روش .بدون اینکه مجبور باشید تمام جذابیت خلاقانه عکس را حذف کنید .سوژه شما از پس زمینه جدا می شود

۵-از خطوط استفاد کنید:

دیوار آجرچین یک پس زمینه بسیار عالی برای پرتره است. خطوط جذابیت خلاقانهای را به عکس می دهند .اما در عین حال توجه بیشتری را به سوژه شما معطوف میکنند.در خاطر داشته باشید که خطوطی که در یک عکس پرتره استفاده می شود وقتی قوی ترین حالت را دارد که از خارج از کادر به درون بیاید و به سوژه برسد .

۶-زوایای عکاسی خود را تغییر دهید .

بعضی وقت ها حذف یک المان مزاحم از کادر به سادگی تغییر موقعیت دوربین به نقطه دیگری است .برای استفاده بهینه از پرسپکتیو .سعی کنید زاویه دوربین نسبت به سوژه تغییر دهید .اغلب با کمی تغییر به راست یا چپ یا کمی بلا یا پایین تر بردن دوربین .می توان یک المان مزاحم در کادر مانند یک شاخه درخت یا تیر چراغ برق را کاملا حذف کرد.اگر بروی جزئیات پس زمینه دقت داشته باشید .عکسهای پرتره شما مورد توجه قرار خواهد گرفت .سوژه خود را در فضای خارجی عکاسی کنید و توجه کافی به ترکیب بندی پرتره داشته باشید .حتما موفق خواهید شد.

نوشته کوتاه از کریستینا دیکسون عکاس و مربی عکاسی در پورتلند

[ شنبه 30 دی 1391برچسب:, ] [ 12:18 ] [ امید ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 225
بازدید کل : 203971
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1

فال حافظ

  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ