قالب وبلاگ
سایت تخصصی فیلمسازی
آموزش حرفه ای فیلم سازی, تصویر برداری, عکاسی  
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت تخصصی فیلم سازی و آدرس filmmaker.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

یکی از جدیدترین دوربین های سونی با نام PMW-100 در بازارهای جهانی ارائه داده شده است .این نوع دوربین یکی از مجبوب ترین دوربین ها برای کاربران ایرانی است که در زمینه ی تولید مستند,

جشن های عروسی, گزارشات ورزشی و خبرنگاری فعال می باشند.

                       

دوربین جدید سونی دارای سنسور ۹, ۱.۲ اینچی CMOS صفحه نمایش با کیفیت, ضبط به صورت Full HD یا به عبارتی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، سر و صدای کم و درگاه های معروف صوتی و تصویری می باشد.

 

دوربین جدید سونی با توجه به ساختار کوچک و منحصر به فردش ویژگی های بسیار زیادی را در خود جای داده است.

این دوربین می تواند به سه صورت Full HD, ۷۲۰P و DVCAM که یک فرمت استاندارد برای شبکه های تلویزیونی ایران می باشد فیلمبرداری کرد.

 

دوربین Sony PMW-100 دوربین سبک وزن وکامپکتی هست که از سنسور جدید "2.9/1 Exmor CMOS استفاده می کند.

این دوربین تصاویر با کیفیت بالا را بصورت MPEG HD422 (50Mbps) ذخیره می کند.

 

دوربین PMW-100 یک دوربین فول اچ دی با رزولوشن 1920x1080 هست که برای دستیابی به رزولوشن بالا ، حساسیت بالا ، نویز پایین و گستره دینامیکی بالا طراحی شده است،

این قابلیت ها در زمانی که در شرایط نوری نامناسب (مثل شرایطی که نور کم یا نوربسیار زیاد دارند) تصویربرداری می نمایید بسیار کارآمد می باشند.

 

این دوربین از یک لنز زوم 5.4-54mm (معادل با 40-400mm برای یک لنز 35 mm) که به سیستم لرزش گیر optical steady shot مجهز است استفاده می نماید.

عملکرد زوم و یا فوکوس را می توان بصورت دستی از طریق حلقه لنز کنترل نمود.

عملکرد این حلقه را با یک سویچ (زوم یا فوکوس) می توان تغییر داد. یک کلید تنظیم میزان نوردهی نیز برای تغییر میزان نورموجود است.

 

نمایشگراین دوربین یک LCD 3.5inch WVGA است که در فوکوس دقیق تر به تصویر بردار کمک می کند.

با تغییر دادن نرخ فریم می توان جلوه های بصری slow motion و quick motion در دسترس می باشد.

این دوربین از یک LED مادون قرمز برای عملکرد Nightshot جهت تصویر برداری در شرایط بیش از حد تاریک استفاده می کند.

 

می توان از Gamma Curves و تغییر دادن آن برای تنظیم شخصی کنتراست استفاده کرد. در این دوربین شش حالت گاما استاندارد و چهار حالت Hyper gamma وجود دارد که شبیه به تنظیمات گامای دوربین های CineAlta می باشند.

شما می توانید ویدئوهای 1920x1080 را با نرخ دیتای 50 Mbps تحت تکنولوژی MPEG HD422 compession ذخیره نمایید. توسط این دوربین می توانید تصاویر را بصورت MPEG HD و همچنین DVCAM نیز ذخیره نمایید.

 

قابلیت Cache Recordin به اینصورت هست که دوربین بصورت مداوم اطلاعات صوت و تصویر را روی مموری داخلی خود ذخیره می کند و در این حالت بلافاصله پس از فشرده شدن کلید record اطلاعات از مموری داخلی بر روی مموری شما ذخیره می شوند ، این قابلیت برای مصارف خبرنگاری و موارد مشابه که تصویر بردار نمی خواهد فرصت ثبت رخداد های زودگذر را از دست بدهد بسیار کلیدی می باشد. (تصاویر تا مدت 15 ثانیه در حافظه داخلی دوربین می مانند)

[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, ] [ 20:19 ] [ امید ]

مقایسه فیلمنامه با نمایش نامه


1- تفاوت عمده فیلم نامه با نمایش نامه در دیالوگ نویسی و مقدار کلماتی است که فیلم نامه نویس و داستان نویس از آن ها استفاده میکنند . در تئاتر به خاطر محدودیت هایی که با آن رو به رو هستیم عامل اصلی پیش برنده وقایع و تشریح ، توضیح و توجیه کمی و کیفی آن ، مکالمات بازیگر است .در واقع در تئاتر ، مکالمه یکی از اساسی ترین وسیله ها برای القای نظریات نویسنده است و اگر حتی این امر طبیعی نباشد ، همین قدر که روابط علی آن معقول به نظر برسد ، تماشاگر بر اساس سنت های تئاتر آن را خواهد پذیرفت . در نمایش نامه نویسی باید آنچه را که با چشم نمیتوان دریافت ، از راه گوش در اختیار مخاطب قرار داد . در سینما میتوان حالات چهره و نیز کوچک ترین صدای بازیگر را نشان داد .


2- عدم امکان تحرک و جابه جایی در تئاتر نویسنده نمایش نامه را ناگزیر میکند که اولا در جهت جبران چنین کمبودی با تکیه بر همدلی تماشاگر ، به ذخایر ذهنی او متوسل شود و از راه توصیف کلامی ، آنچه او را از دیدنش محروم است در ذهن او به تصویر بکشد و ثانیا وقایعی را که در نقاط پراکنده ای واقع میشوند را با تمهیداتی نمایشی با هم ادغام میکند و در چند مکان قرار میدهد . واسطه این عمل کلام است و مکالمه و به همین دلیل در نمایش نامه ، نویسنده افرادی را می آورد که به نحوی منطقی تماشاگر از آن ها انتظار دارد دائم حرف بزنند ، جز در مواردی خاص که سکوتی دراماتیک شکل میگیرد و در این هنگام سکوت گویا تر از کلام است .نمایشنامه نیاز به دادن اطلاعات لازم از کم و کیف امور و تجزیه و تحلیل جزئ به جزئ مسائل دارد که در عین حال قادر باشد توجه تماشاگر را به خود جذب کند .ولی در فیلم نامه به دلیل وجود وسائل تکنیکی به خصوص دوربین برعکس نمایشنامه است و اشخاص بازی را کم حرف تر میکند و در چنین هم اگر بازیگر بیش از حد حرف بزند به دلیل بالا بردن کیفی ت عاطفی صحنه ها و به منظور ایجاد حالتی دراماتیک و ارائه شناختی است که مکالمه عادی عاجز از بیان آن و یا القای این کیفیت در آن لحظات است ، نه برای دادن اطلاعات.

نمایشنامه باید تجانس بیشتری با طبیعت اکنون داشته باشد و مطالب آن باید ملموس تر از گفتار قهرمان یک داستان باشد وگرنه در هنگام اجرای آن در تئاتر موجب بی اعتباری شخص گوینده و نیز هدف نویسنده میشود . اما در فیلمنامه به دلیل نزدیکی بیشتر سینما با واقعیت های ملموس دنیای اطراف ، باید این مکالمه طبیعی تر از تئاتر جلوه کند.مکالمه در فیلمنامه ورای ظاهر ساده و معمولی خود ، گفتگویی است فشرده و جهت دار که دارای ساختمان سخت پیچیده و حساب شده است که ضمن افاده ی مطالب ، قدرت گیرایی خاصی دارد که باعث میشود کلام نویسنده در عمق وجود تماشاگر بنشیند و او را منقلب کند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ امید ]

ویژگی های فیلم نامه نویس

فیلم نامه نتیجه داشتن دیدی دقیقه و انتخابی درست است که به برکت آن نویسنده بتواند دقایقی را که در نکاتی به ظاهر عادی نهفته است دریابد و از انبوهی از لحظات جذاب آن هایی را برگزیند و به مدد تخیل هنری اش به هم پیوند زند که دارای نوعی گرایش درونی نسبت به یکدیگرند . در فراهم آوردن چنین موهبتی سه عامل دخالت مستقیم دارند .

1_ تمرین زیاد

2_ موقعیت

3 _ استعداد ذاتی


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, ] [ 19:56 ] [ امید ]

فروشگاه اینترنتی دنیای فیلم های مستند

مستند های دیدنی ،علم و دانش ، طبیعت و حیات وحش، تاریخی و سیاسی، جهان گردی و گردشگری

http://dm1.manoto1tv.ir

[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ 13:8 ] [ امید ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 218
بازدید کل : 203964
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1

فال حافظ

  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ